Global Statistics

All countries
258,559,613
Confirmed
Updated on 23.11.2021 11:48
All countries
232,277,425
Recovered
Updated on 23.11.2021 11:48
All countries
5,178,038
Deaths
Updated on 23.11.2021 11:48
aktualne
Domů Rady a Tipy Ještě dnes si dám a od zítra už OPRAVDU hubnu! Co o...

Ještě dnes si dám a od zítra už OPRAVDU hubnu! Co o vás podle psycholožky prozrazuje tato věta?

-

Zná to snad každá. Věta, kterou si řekla nejedna z nás vždy, když zhřešila, nebo se nespokojená podívala do zrcadla. Jak se skutečně vrhnout do změny a neodkládat ji?

Ženy, které nejsou spokojeny se svou postavou a chtějí začít s dietou si pořád dokola říkají známou větu – „od zítra hubnu“.

Podle psychologů ji používáme proto, abychom si samy před sebou ospravedlnili výživové prohřešky a trošku vykoupili své svědomí. Prý je to i proto, že ještě nejsme zcela odhodlány něco změnit.

Máme velká očekávání
Když jsme se svým tělem nespokojené, nejčastěji to chceme řešit právě dietou. Většinou dámy od hubnutí očekávají, že budou vypadat lépe, že budou šťastnější, že okolí je bude obdivovat, nebo že se jim vylepší mezilidské vztahy.

„Všechny tyto očekávání působí jako vnější motivátor, který často ani nemá přímou souvislost s odhodláním chudnúť.Pokiaľ chceme zhubnout, nejprve si musíme vnitřně sami pro sebe ujasnit důvod našeho rozhodnutí,“ doporučuje na úvod klinická psycholožka Erika Tkáčová s tím, abychom do diety nešly úplně bezhlavě.

Ne negativní ale pozitivní
Před tím, než se pustíte do hubnutí si v první řadě promyslete očekávání, nastavte si reálné cíle a možnosti.

„Cílevědomě uvažováním o změně jídelníčku začíná první fáze hubnutí. Když se člověk začne stravovat a cvičit podle nějakého plánu, je to už další fáze celého procesu. Všechno začíná odhodláním něco změnit, analyzovat si plusy i mínusy, nastavit si reálně splnitelný plán a mít v hlavě pozitivní nastavení – ne že jdu hubnout, ale jdu si upravit životní styl – zní to mnohem přijatelnější. Dieta se stane součástí vaší změny v životě a neohrožuje vás, ale obohacuje, „vysvětluje nastavení psycholožka.

Naopak, pokud si hubnutí budete spojovat s něčím negativním, pak je přirozené, že své rozhodnutí budete každý den oddalovat.

Neříkejte si, že nebudete moci jíst své oblíbené jídla a sladkosti, že to bude drahé, protože zdravé věci jsou drahé, nevíte co máte vařit, neboť ty zdravé ingredience neznáte. Na všechno je řešení.

Začněte dnes
Když si příště opět řeknete „Začínám s dietou od zítra“, zeptejte se sebe samé – A co mi brání začít s dietou hned? Pokud nenajdete objektivní překážku, jde s největší pravděpodobností o výmluvu a ne o plán.

„Nejefektivnějším způsobem jak se překonat, je dostatečná vnitřní motivace, která se shoduje s našimi vnitřními potřebami. Položte si otázku „Co se v mém životě změní, když zhubnu 5, 10 nebo 15kg?“ odpověď by měla být pro nás dostatečným motivátorem – a pokud není, pravděpodobně sami cítíte, že dietou nevyřešíte svou nespokojenost, „doplnila Tkáčová.

Opora je důležitá
Nebojte se otevřeně požádat o pomoc svou rodinu a na rovinu jim řekněte, aby vám nenabízeli dobroty, když se chcete pustit do redukce hmotnosti.

„Pokud vnímáme dietu jako něco, s čím nejsme úplně vnitřně ztotožněni, podpora rodiny a okolí je nezbytná. Je dobré mít i sparing partnera, o kterém vím, že mě podrží v době krize, že v tom nejsem sama a můžeme spolu sdílet inspirace, recepty, nadšení ale i možnou frustraci. Ale v konečném důsledku je i tak nejdůležitější naše vnitřní nastavení a přesvědčení, „říká psycholožka.

Připravte se ale na to, že vy sama musíte být připravena i na negativní zpětnou vazbu, kterou musíte vědět vyřešit. „Dětem nový druh jídla nemusí chutnat, manžel může začít žárlit, když se dostaví první pozitivní výsledky, rodina s tradičními zvyklostmi vás může vnímat jako vymýšľajúcu a bagatelizovat vaše rozhodnutí. Zde se právě ukazuje jako důležité je osobní vnitřní nastavení – ať se dokážete zastat sami sebe, „radí odbornice.

milujme se
My ženy jsme s sebou stále nespokojené. Vymýšlíme různé diety, cvičení či omezování. Někdy se možná stačí naučit milovat sama sebe takovou, jaká jsme. Mít se rád je základním předpokladem zdravého sebevědomí a fungování v běžném životě.

„Pokud se necítíme dobře, určitě je vhodné začít uvažovat nad tím, s čím nejsme spokojeni, co bychom chtěli změnit, co k tomu potřebujeme a jaké překážky musíme očekávat. Být spokojená, mít se ráda a pracovat na sobě se ale navzájem nevylučuje – právě našim nasazením se denno denně ujišťujeme o své hodnotě, „dodala.

„Zdolávání překážek, posouvání hranic je stejně zdrojem naší životní spokojenosti. Jde jen o to, aby se to nestalo ústředním tématem našeho života a případný neúspěch nevnímali jako absolutní selhání. Netřeba zapomínat, že spokojenost se svým životem se skládá z několika faktorů, ne jen z vnímání našeho zevnějšku, „uzavřela klinická psycholožka Erika Tkáčová.

Must Read

- Reklama -PR článek